ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ - ΠΑΙΔΙΩΝ & ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΕΚΦΡΑΣΗ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
Η Συμβουλευτική Ψυχολογία είναι εκείνος ο κλάδος της εφαρμοσμένης ψυχολογίας που ασχολείται με την στήριξη των ανθρώπων που επιθυμούν να πάρουν συγκεκριμένες και σημαντικές αποφάσεις ζωής ή που προσπαθούν να προσαρμοστούν σε νέες και συχνά δυσάρεστες συνθήκες. Είναι μια αλληλεπιδραστική διαδικασία μάθησης ανάμεσα σε ένα σύμβουλο ψυχολόγο και ένα άτομο που ζητάει συμβουλευτική στήριξη, λειτουργεί δε σε επίπεδο ατομικό, ομαδικό, οικογενειακό ή ιδρύματος.
Η Συμβουλευτική Ψυχολογία προσεγγίζει με ολιστικό τρόπο κοινωνικά, πολιτιστικά, οικονομικά και συναισθηματικά ζητήματα.
Μουσικοθεραπεία - Συνεισφορά:
Η μουσικοθεραπεία είναι μια μορφή ψυχοθεραπείας, όπου η μουσική αποτελεί το κύριο μέσο για την επίτευξη θεραπευτικών στόχων. Η μουσική γίνεται ένα μέσο, με το οποίο το παιδί μπορεί να εκφράσει τα συναισθήματά του, να επικοινωνήσει με το περιβάλλον, να αποκτήσει καλύτερη αίσθηση εαυτού, να αναπτύξει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα του. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μουσικοθεραπεία δεν έχει στόχους εκπαιδευτικούς ή ψυχαγωγικούς.
Ο θεραπευτής κατά τη διάρκεια της συνεδρίας δεν διδάσκει στο παιδί μουσική, ούτε το παρακινεί να παίξει με κάποιο συγκεκριμένο τρόπο. Επίσης δεν υπάρχουν καλλιτεχνικά ή αισθητικά κριτήρια αξιολόγησης. Οι στόχοι της θεραπευτικής διαδικασίας διαμορφώνονται σύμφωνα με τις ανάγκες του παιδιού.
Σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε ότι η θεραπευτική διαδικασία εστιάζει στην επικοινωνία, στην έκφραση μέσα από τη δημιουργικότητα, στην συναισθηματική στήριξη, στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας, στη δημιουργία και βελτίωση των κοινωνικών σχέσεων.
Σε ποια παιδιά απευθύνεται:
Έρευνες έχουν δείξει σημαντικά αποτελέσματα σε εύρος πληθυσμού και παθήσεων.
Οι μουσικοθεραπευτές δουλεύουν με παιδιά με:
- ειδικές ανάγκες
- αναπτυξιακές διαταραχές
- μαθησιακές δυσκολίες
- διαταραχές στη συμπεριφορά
- συναισθηματικές διαταραχές
- ψυχικές ασθένειες
Συνεδρίες:
Οι συνεδρίες μπορεί να είναι ατομικές ή ομαδικές .
Διαρκούν 45 λεπτά και γίνονται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Εράτειου Ωδείου με μια ποικιλία οργάνων.
Η Συμβουλευτική Ψυχολογία είναι εκείνος ο κλάδος της εφαρμοσμένης ψυχολογίας που ασχολείται με την στήριξη των ανθρώπων που επιθυμούν να πάρουν συγκεκριμένες και σημαντικές αποφάσεις ζωής ή που προσπαθούν να προσαρμοστούν σε νέες και συχνά δυσάρεστες συνθήκες. Είναι μια αλληλεπιδραστική διαδικασία μάθησης ανάμεσα σε ένα σύμβουλο ψυχολόγο και ένα άτομο που ζητάει συμβουλευτική στήριξη, λειτουργεί δε σε επίπεδο ατομικό, ομαδικό, οικογενειακό ή ιδρύματος.
Η Συμβουλευτική Ψυχολογία προσεγγίζει με ολιστικό τρόπο κοινωνικά, πολιτιστικά, οικονομικά και συναισθηματικά ζητήματα.
Μουσικοθεραπεία - Συνεισφορά:
Η μουσικοθεραπεία είναι μια μορφή ψυχοθεραπείας, όπου η μουσική αποτελεί το κύριο μέσο για την επίτευξη θεραπευτικών στόχων. Η μουσική γίνεται ένα μέσο, με το οποίο το παιδί μπορεί να εκφράσει τα συναισθήματά του, να επικοινωνήσει με το περιβάλλον, να αποκτήσει καλύτερη αίσθηση εαυτού, να αναπτύξει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα του. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μουσικοθεραπεία δεν έχει στόχους εκπαιδευτικούς ή ψυχαγωγικούς.
Ο θεραπευτής κατά τη διάρκεια της συνεδρίας δεν διδάσκει στο παιδί μουσική, ούτε το παρακινεί να παίξει με κάποιο συγκεκριμένο τρόπο. Επίσης δεν υπάρχουν καλλιτεχνικά ή αισθητικά κριτήρια αξιολόγησης. Οι στόχοι της θεραπευτικής διαδικασίας διαμορφώνονται σύμφωνα με τις ανάγκες του παιδιού.
Σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε ότι η θεραπευτική διαδικασία εστιάζει στην επικοινωνία, στην έκφραση μέσα από τη δημιουργικότητα, στην συναισθηματική στήριξη, στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας, στη δημιουργία και βελτίωση των κοινωνικών σχέσεων.
Σε ποια παιδιά απευθύνεται:
Έρευνες έχουν δείξει σημαντικά αποτελέσματα σε εύρος πληθυσμού και παθήσεων.
Οι μουσικοθεραπευτές δουλεύουν με παιδιά με:
- ειδικές ανάγκες
- αναπτυξιακές διαταραχές
- μαθησιακές δυσκολίες
- διαταραχές στη συμπεριφορά
- συναισθηματικές διαταραχές
- ψυχικές ασθένειες
Συνεδρίες:
Οι συνεδρίες μπορεί να είναι ατομικές ή ομαδικές .
Διαρκούν 45 λεπτά και γίνονται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Εράτειου Ωδείου με μια ποικιλία οργάνων.

Αλεξάνδρα Χατζησταύρου - Ψυχολόγος- Μουσικοθεραπεύτρια
Η Αλεξάνδρα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1977. Είναι ψυχολόγος (B.Sc. in Psychology, University of Central Lancashire) με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στη Συμβουλευτική Ψυχολογία (M.Sc. in Person-Centered Counselling, University of Strathclyde) .
Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη μουσική αποκτώντας πτυχίο στο Βιολί. Είναι απόφοιτη του τριετούς κύκλου σπουδών του Μεταπτυχιακού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Μουσικοθεραπείας, το οποίο πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Κέντρου Μουσικοθεραπείας Θεσσαλονίκης, του Μουσικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης και του New York University (USA).
Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια βιολιού σε ωδεία στη Θεσσαλονίκη, καθώς και στα Μουσικά Σχολεία της Δράμας και της Καρδίτσας. Έχει εργαστεί ως Μουσικοθεραπεύτρια στο Ινστιτούτο Μουσικοθεραπείας Βόλου, στο εργαστήρι Ανάπτυξης και Θεραπείας Παιδιού, Εφήβου και Οικογένειας « ΑΡΓΩ», ενώ παράλληλα εργάζεται και ιδιωτικά. Έχει δουλέψει με παιδιά με Αυτισμό, σύνδρομο Down, συναισθηματικές δυσκολίες, μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές στη συμπεριφορά. Έχει δουλέψει συμβουλευτικά με γονείς, για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση, τη συναισθηματική ενδυνάμωση και την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών και εφήβων. Παράλληλα, δουλεύει με ενήλικες (ατομικά και ομαδικά) σε επίπεδο Προσωπικής Ανάπτυξης.
Διοργανώνει σεμινάρια και ομιλίες. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην Τέχνη ως ψυχοθεραπευτικό μέσο. Συμμετέχει σε συνέδρια παρουσιάζοντας τη δουλειά της.
Η Αλεξάνδρα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1977. Είναι ψυχολόγος (B.Sc. in Psychology, University of Central Lancashire) με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στη Συμβουλευτική Ψυχολογία (M.Sc. in Person-Centered Counselling, University of Strathclyde) .
Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη μουσική αποκτώντας πτυχίο στο Βιολί. Είναι απόφοιτη του τριετούς κύκλου σπουδών του Μεταπτυχιακού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Μουσικοθεραπείας, το οποίο πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Κέντρου Μουσικοθεραπείας Θεσσαλονίκης, του Μουσικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης και του New York University (USA).
Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια βιολιού σε ωδεία στη Θεσσαλονίκη, καθώς και στα Μουσικά Σχολεία της Δράμας και της Καρδίτσας. Έχει εργαστεί ως Μουσικοθεραπεύτρια στο Ινστιτούτο Μουσικοθεραπείας Βόλου, στο εργαστήρι Ανάπτυξης και Θεραπείας Παιδιού, Εφήβου και Οικογένειας « ΑΡΓΩ», ενώ παράλληλα εργάζεται και ιδιωτικά. Έχει δουλέψει με παιδιά με Αυτισμό, σύνδρομο Down, συναισθηματικές δυσκολίες, μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές στη συμπεριφορά. Έχει δουλέψει συμβουλευτικά με γονείς, για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση, τη συναισθηματική ενδυνάμωση και την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών και εφήβων. Παράλληλα, δουλεύει με ενήλικες (ατομικά και ομαδικά) σε επίπεδο Προσωπικής Ανάπτυξης.
Διοργανώνει σεμινάρια και ομιλίες. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην Τέχνη ως ψυχοθεραπευτικό μέσο. Συμμετέχει σε συνέδρια παρουσιάζοντας τη δουλειά της.